7 semanas.... El tiempo va rapido - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu 7 semanas.... El tiempo va rapido - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

7 semanas.... El tiempo va rapido

Blijf op de hoogte en volg Eméli

20 Oktober 2012 | Spanje, Barcelona

Hola guapas,

Dat is even lang geleden dat ik jullie een bericht heb gestuurd uit het verre verre Barcelona. En dat terwijl ik sta te koken. Hihi ik vond namelijk dat ik toch echt weer even wat moest sturen, dus dan maar even tussendoor :)

Hoe gaat het hier?! Ja eigenlijk wel goed.
De universiteit is eindelijk begonnen!! Weet je wanneer ze begon? In de eerste week van oktober. En dan alleen nog op de maandag en dinsdag. Dus woe/do/vrij kon ik lekker lantefanteren, oh en niet te vergeten, zaterdag en zondag. ;P
Maar om maar meteen met de deur in huis te vallen, zo lekker relaxen is het onderhand niet meer. Mijn eerste seminar was afgelopen week en de rest van mijn seminars (lees: werkgroepen) beginnen volgende week. En wat de leraren hier zo leuk vinden is om je "huiswerk" mee te geven in de vorm van een aantal opdrachten die je daadwerkelijk moet inleveren voor een cijfer.
Dus om mijn dagen momenteel te omschrijven: lezen, lezen, eten, lezen, hockey, lezen, Oh en een poging doen tot ontspanning!

Maar om een beetje positieve energie erin te brengen:
Afgelopen weekend is Daisy geweest (vriendinnetje uit Nijmegen) wat echt ontzettend leuk was! Het heeft me een beetje flink doen relaxen en ik heb nog wat gezien van BCN; we zijn naar tibidabo geweest (hoogste punt van BCN), we hebben the magic fountains gezien en ik heb haar een aantal culture gebouwen (van buiten) laten zien. Het was goed dat Daisy niet zo'n groot museum fan is, dat is me weer bespaard gebleven :D

Verder is mijn hockey in het 2de elftal toch wel erg gezellig en toch soms ook zeker wel een goed potje hockey. Vandaag onze eerste wedstrijd gehad! De eerste helft ging echt wel goed, helaas stonden we de tweede helft minder sterk. Ik hoef niet te vertellen hoeveel het is geworden, maar laten we het erop houden, dat het voor een eerste wedstrijd prima was. Zeker gezien we met een aantal nieuwe spelen (waaronder ikzelf) en zelfs een meisje dat nog nooit heeft gehockeyd.

Toch nog even een kort berichtje over mijn huisgenoot. Die kerel is zwaar irritant, loopt keihard, 'leent' mijn spullen zonder te vragen en wordt boos als ik hem erop wijs en is zo vriendelijk mij elke keer wakker te maken als hij thuiskomt of weggaat...

Het weer is hier trouwens nog echt heerlijk. Ik heb tegenwoordig wel sneakertjes aan en een vest (je) bij me, maar eigenlijk loop ik nog regelmatig in shorts en een shirtje met korte mouwen.
Alleen zijn de nachten hier wel een stuk frisser. Dan loop ik soms echt bibberend door het huis.

Oh, dat had ik volgens mij ook nog niet verteld (gezien ik een maand niet geschreven heb) is dat ik 2 weken geleden met een groep meiden naar Sitges ben geweest. Dit is een badplaats zo'n half uur hier vandaan met de trein. Het is onder andere bekend van het filmfestival dat hier jaarlijks wordt gehouden en het staat ook wel bekend als het homo stadje (omdat er zoveel homo paren rondlopen. Dit laatste vonden wij wel meevallen, maar misschien ook wel, omdat het niet 'raar' is. In heel BCN zie je homostellen en het lijkt dan ook wel meer geaccepteerd dan in NL, gezien ze hier knuffelend & kussend over straat lopen!

Ik ben trouwens toch nog een beetje Spaans aan het leren naast mijn 4 vakken. Ik heb via een van de meiden hier een prive lerares gevonden. Ze is 34 en zooooo schattig! Het is super pittig want het zorgt ervoor dat ik 1,5 uur Spaans moet praten, maar ik leer ervan, plus ik kom zo ook te weten dat ik me toch wel redelijk verstaanbaar kan maken in het Spaans. Eng is het af en toe wel en rare dingen heb ik ook gezegd (zoals mijn huis ober ipv mijn huisgenoot:P), maar mijn Spaans groeit er wel door :)

Ik hoop dat het met jullie in NL allemaal heel goed gaat. Ik zal aan jullie denken wanneer ik in mijn zomerse kleding door de stad loop en jullie met je winterjas en de verwarming aan door het huis banjeren :D

Veel lieve kussen uit het nog af en toe zonnige BCN.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ps mijn eten is klaar, hopelijk vind ik een andere dag voor wat meer tekst!

  • 20 Oktober 2012 - 20:28

    Amy:

    Gruëtzi! Klinkt lekker, vandaag ook 22Graden hier! Geniet en 'en guete'/ ... eetsmakelijk! ;) Kuskus!

  • 20 Oktober 2012 - 20:58

    Anique:

    haha dat zou makkelijk zijn een huisober ;) Mooi dat je het zo goed naar je zin hebt en dat het hockey leuk is!

  • 21 Oktober 2012 - 16:05

    Papa:

    Hi E, zoals k al zei via Facebook, je blijft me jaloers maken boefie, was ik maar echt om de hoek, niet vanwege BarcelonaFC-CelticFC, maar gewoon jou te zien en horen. Het blijft leuk om dat tussendoor via Skye te doen..........ik blijf maar jaloers. Studeerse jij en heel plezier.

  • 01 November 2012 - 10:32

    Margo:

    Hoi Eméli, gefeliciteerd met je verjaardag! Het klinkt allemaal ontzettend leuk wat je doet en ja, jammer dat je ook nog echt iets moet leren tussendoor :). Heel veel plezier nog!

  • 13 November 2012 - 08:58

    Joyce:

    Hai lief nichtje,
    Hoe ontzettend leuk om al jouw avonturen te kunnen volgen. Net eindelijk de laatste twee gelezen. Ik realiseer me dat je tijd daar snel voorbij gaat. Wel fijn dat ik je dan een dikke verlate verjaardagsknuffel in real time kan geven. Ik zou zeggen: 'Live your life to the fullest!' en tot snel. Dikke knuffel van je tante. Enjoy(ce)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 11103

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: