Chilling (en een beetje talencursus) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Chilling (en een beetje talencursus) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Chilling (en een beetje talencursus)

Blijf op de hoogte en volg Eméli

21 September 2012 | Spanje, Barcelona

Holaa chicas y chicos,

Que tal? Aqui esta muy bien! (Hier gaat het erg goed)

Ik ben erg gewoon al meer dan 3 weken! Echt bizar hoe snel de tijd gaat. En vooral omdat ik eigenlijk niet verwacht had dat ik zo makkelijk door mijn weken heen zou gaan.. Denkend aan mijn reis van 3 jaar geleden waarin ik nogal veel heimwee had.. Wat ik nu eigenlijk niet echt heb (sorry guys :p).

De afgelopen twee weken heb ik een talencursus gevolgd op een klein schooltje in L'Eixample. De cursus was niet geweldig, gezien er regelmatig in Engels werd uitgelegd, iets wat in Salamanca z.g.a. verboden was en de stoeltjes nou daar kreeg je bijna een hernia van. Maar het heeft me wel geholpen me weer te verdiepen in de Spaanse taal en het maakt op sommige momenten de communicatie hier in restaurants/op de uni en bij hockey toch wel gemakkelijker.

Om daar meteen maar mee in huis te vallen; ik speel bij FC Barcelona. Ik wist het eerst nog niet zeker, maar na bijna 3 weken getraind te hebben en twee wedstrijden, ben ik er zeker van dat ik in dezelfde outfit speel als het FC Barcelona voetbalteam. Hoe vet is dat?!
Daarnaast zijn de trainingen echt geweldig! Of althans, dat denk ik meestal daarna hihi. Zoals wij in Nederland een training van 2 uur hebben staan, waarin we een beetje warmlopen en vervolgens oefeningen gaan doen, zo hebben ze hier echt een goede conditietraining vooraf. Dit houdt in dat de eerste 3 kwartier (soms een uur) van de training we beginnen met rennen en fysieke oefeningen; opdrukken, op- en afspringen van stoeprandjes, sprintjes trekken, buikspieroefeningen etc. Om de training dan te vervolgen met oefeningen waarbij een hockeystick aan te pas komt; hihi een beetje hetzelfde als in NL. Maar het grote verschil is dat we in NL twee uur hebben staan, maar meestal 1,5 uur trainen en ik hier toch wel een volle 2, soms 2,5 uur, train.
Het 1ste traint 3x in de week en speelt in de weekenden wedstrijden door heel Spanje, het 2de traint 2x in de week en speelt wedstrijden in de omgeving van Barcelona. Afgelopen woensdag heb ik te horen gekregen dat ik in het 2de ga spelen, aan de ene kant jammer, omdat wedstrijden spelen door heel Spanje me super vet lijkt, maar aan de andere kant wel beter, want zoveel tijd ga ik niet hebben. De trainer nam me na de bekendmaking nog wel even apart; dat ik wel het niveau heb van het 1ste en ook zeker conditioneel het aan kan, maar dat hij keuzes moest maken en ik er ook maar 3 maanden ben.. Nou dat compliment kan ik toch maar weer mooi in mijn zak steken!:D

Eigenlijk ben ik nogal druk geweest met hockey (vorige week 5 dagen in één week gespeeld), dus vandaar dat dit een groot deel van mijn verslag in beslag neemt hihi.
Al heb ik ook genoeg feestjes bezocht. De laatste keren ben ik vooral op vrijdag & zaterdag op stap geweest, omdat doordeweeks mijn talencursus om 10:00 begon. En ik wilde toch wel wat meekrijgen van de lessen.. Het is hier als Erasmusstudent trouwens wel echt een perfect leventje zeg. We kunnen ons op lijsten zetten 'put your name on the Shaz list' en op die manier kom je de meest sjieke clubs gratis binnen; normaal betaal je hier zo'n €10/€15 voor. Echt belachelijk, gezien dit exclusief drankjes is en je je scheelt betaald hieraan. Denk aan zo'n €7,- voor een biertje, €6,- voor een flesje water (ja ik heb dit ervaren, geen pretje) en ik denk €12,- voor een mixdrankje. Maargoed er zijn veel avonden dat ze zo'n lijst opstellen. Er zijn zelfs avonden waar we gratis kunnen drinken en eten als we ons tijdig op de lijst zetten. Echt super relaxt!

Wat betreft de universiteit, gezien ik daarvoor o.a. hier ben. Deze heeft afgelopen dinsdag haar eerste presentatie gehouden. Ach wat houden we van Spanje; een hele aula vol met foreigners en wat is de voertaal? Spaans/ Catalaans. Ik kan me wel een beetje redden in het Spaans, maar een 1,5 uur lang durende presentatie is toch wel iets te veel van het goede.. Gelukkig hebben we vanochtend voor onze faculteit een soort herhaling gehad welke in het Engels was.
Ik kreeg toen de bevestiging dat ik inderdaad een Lucky Bastard ben, waar ik eigenlijk dinsdag ook al achter ben gekomen. Ik sta namelijk ingeschreven in de vakken die ik had opgegeven als 1ste keus. Echt ideaal! Gezien een heel groot van de mensen hun 2de keus vakken moet volgen, maar ook een heel aantal mensen gewoon niet ingeschreven is voor vakken, omdat ze vol zitten... En dat heeft deze universiteit de best aangeschreven Economie faculteit. Zou je bijna denken hea?! :P
Hihi maar mij hoor je absoluut niet klagen! Ik dacht volgende week dinsdag te beginnen, maar ik heb alleen een dag hoorcolleges; de seminars beginnen pas in de week van 1 oktober. Relaxt! ^^

Mijn LA is trouwens eindelijk ondertekent, dus die kan ik één dezer dagen eindelijk opsturen naar NL. Heeft me een aantal bezoekjes aan het OMA en de coordinator gekost en uiteindelijk was het zo simpel en koste het denk ik 20seconden.

Deze week zijn we trouwens begonnen met de introductieweek. Je kon een pakket kopen; heel lang getwijfeld gezien het €40,- was en veel activiteiten gratis waren. Maar gezien Andrea (dat Zwitserse meisje waar ik eerder over vertelde) het gekocht had, dacht ik ik doe het ook. En eigenlijk is dat zo verkeerd nog niet. Het brengt mij elke avond naar een andere kroeg of club en vanavond hebben we een gala diner gevolgd door een gala feest. Dat wordt dus mijn nieuwe zwarte jurkje aandoen dat ik hier heb gekocht :D

De winkels hier trouwens zijn geweldig. Een heel andere kledingstijl, maar helemaal niet duur en toch wel heel vet!
Ook hebben we de gewone H&M en C&A, maar het is leuker om naar de grote shoppingmalls te gaan, waar ze echt alle soorten winkels onder één dak hebben. Daar ben ik dan ook vorig weekend geweest met Eline (Belgisch meisje), om eens een beetje op zoek te gaan naar wat leuks voor op stap.
Ik weet namelijk niet of ik dat in mijn vorige bericht had gezegd, maar alle clubs doen hier aan een dress code. Dit houdt in dat jongens niet in korte broek kunnen komen en een blouse aanmoeten. Plus meiden moeten in jurkjes en hakken (soms zijn slippers toegestaan; GODZIJDANK;P)

Komend weekend is het trouwens één groot feest in de stad. Iets dat ook maakt dat ik dinsdag pas op de uni begin i.p.v. maandag. La fiesta de Merce.
Ik heb opgezocht wat het inhoud, maar het is me niet echt duidelijk. Ik heb het nagevraagd bij één van mijn hockeymeiden en haar vader vertelde me dat het gewoon een feest van de stad is, wat eigenlijk al jaren gevierd wordt. Op internet kon ik wel iets vinden over een geschiedenis verhaal, maar daarna vond ik ook dat er niet echt een oorzaak is voor dit feest.
Wat het wel betekent is dat het het hele weekend door de hele stad feest is. Overal staan podia, er is een vuurwerkshow, er zijn licht shows with fountains en er schijnen momenten te zijn waarop er mensenpiramides ontstaan in de stad; hierbij wordt er een piramide van mensen gemaakt van een paar meter hoog. Ik ben benieuwd..

Btw, alle hockeymeiden hier hebben zo'n grote hockeytas, waarin echt al je kleding/schoenen/hockeysticks inkunnen. Iets wat super practisch is voor de keren dat je wedstrijden hebt. Nu was ik daarnaar op zoek; vraagt één van de meiden waar ik altijd mee terugrij: heb je er al een gevonden. Ik zo ja wel gevonden, maar ik weet niet welke ik precies wil. Komt haar vader naar me toe: kijk dit is Sandra haar oude tas, wil je hem hebben? Gewoon een tas van Grays, die er nog prima uitziet. Echt super lief! Nou ik denk dat ik jullie met dit stukje wel duidelijk maak, hoe tof mijn hockeymeiden zijn. Ook zei eentje woensdag: als je een keer je Spaans wil oefenen onder het genot van een koffie/biertje o.i.d. let me know! Ja echt, ik wil daar voorlopig nog wel even blijven hockeyen!

Mijn Poolse huisgenoot is trouwens terug van zijn 10 dagen vakantie, dus ik deel de woonkamer met hem. Dit is af en toe een beetje wennen, gezien hij thuiskomt van werk; de tv redelijk hard zet en met wedstrijden van FCB goed mee schreeuwt. Plus de woonkamer deuren naar het balkon moeten altijd wagenwijd open. Hihi gelukkig kunnen we het wel goed vinden en zitten we soms tot midden in de nacht te kletsen over vanalles en nogwat.

Nou ik heb echt nog zoveel meer te vertellen; zoals dat ik gister naar de Ikea hier ben geweest voor een kussen, dat ik een N.I.E. heb aangevraagd en dus officieel inwoner ben van BCN, dat ik een heerlijke wafel heb gegeten met Andrea & Jelle, maar ik denk eerlijk gezegd dat jullie wel even genoeg leesvoer hebben, dus kijk maar naar de foto's en beeld je maar in wat ik nog meer had kunnen vertellen ;).

Mochten jullie een keer willen skypen let me know by email or phone:
+34 644638185

Muchos besos!

  • 21 September 2012 - 21:10

    Amy!:

    Leukerd!
    Zo te horen gaat het je goed! Leuk om allemaal te lezen en top vd hockey! Echt super is dat he zo fanatiek trainen en gewoon feesten en uni ernaast. Geniet vollop en zo te horen heb jij het beter geregeld met de uitgaansprijzen dan ik hier (hoewel ik op deze gezellig vrijdagavond met koppijn op bed lig ... :p)
    Goed, veel liefs en een dikke knuffel!
    A.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 11099

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: