Mijn eerste dag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eméli

07 September 2009 | Spanje, Salamanca

Wow, echt dat is het eerste wat in mij opkomt als ik denk aan de afgelopen 2 dagen.

Lieve allemaal,

Zondag vertrok ik met het vliegtuig. De vlucht verliep goed. Daarna moest ik 2x de metro pakken, dan de Expres bus Madrid-Salamanca en dan in Salamanca nog een taxi. Nou na het vliegveld heb ik een heel andere weg gemaakt.

De eerste metro verliep prima. Toen ik daar uitstapte en de borden volgde naar metro 6, bleek die lijn afgesloten. Ze waren daar met de lijn bezig. Toen kwam ik twee (volgens mij poolse) mensen tegen die ook naar het busstation moesten. Zij waren net daarvoor een Spaanse jongen tegengekomen die hen ging helpen. We hebben vanuit daar dus de bus gepakt. Toen de metrolijn 1 genomen naar Pasifico. En van daaruit de bus naar het busstation.
Ik kwam daar om 4 minuten voor 5 aan en om 5 uur zou een bus vertrekken dus eer ik aan de beurt was bij het loket was het 5 uur. Daar kreeg ik te horen dat de bus van 17.30 en 18.00 naar Salamanca niet ging. En de eerstvolgende was pas om 19.00. Ik schrok me kapot, maar gelukkig kwam de man van het loket met een alternatief, namelijk een bus naar Salamanca die wel om 17.30 zou gaan maar er langer over zou doen. Prima dacht ik zo.
Ik loop naar mijn bus, wordt ik door een vrouw aangesproken; ben jij Nederlands?

Heide was haar naam en doe is een gokje, ik zit ook nog is met haar in het 2-kamerappartement!

Het appartement is erg leuk ingericht. Er zijn 2 badkamers en een gezamelijke keuken. Op het moment zijn er 2 polen, 1 zweedse en 4 Nederlanders op onze verdieping!

(Helaas geen lekkere boys Ari! :P)

Vandaag had ik mijn eerste lesdag. Wat een ongelooflijk drama zeg! Alles in het spaans, ik vond het maar niks. Ik zit met nog 8 Nederlanders in een groepje.
Ik had als enige ook nog een 5de uur. Dit was echt een hel. Iedereen in deze groep spreekt namelijk al redelijk tot goed Spaans (in vergelijking tot mij in ieder geval :P). Nougoed en toen ging de lerares ook nog eens in vloeiend Spaans tegen me aankletsen. Ik kon wel JANKEN na die les.:O

Na de lessen ben ik een beetje de buurt gaan verkennen en daarna naar huis gegaan en even op bed gelegen. Na een dutje ben ik met Kim gaan zonnen en heeft ze me de grote supermarkt laten zien en hebben we boodschappen gekocht voor vandaag en morgen. Kim zit hier al zo´n 3 maanden en blijft er nog eens 3. Het was/is heel erg gezellig! Ze zit nu ook naast me in het internetcafé en we hebben daarstraks ook even samen gegeten. Om 10 uur begint er een vuurwerkshow, waar we zo met een groepje naar gaan kijken.

Mijn mobiel heb ik het merendeel van de tijd uitstaan. Die heb ik niet echt nodig en ik wil me vooral de eerste tijd even onder de mensen mengen!

Ik houd jullie op de hoogte!

Hasta luego! Amigos :D



  • 07 September 2009 - 19:52

    Hermaaa:

    hihahoeeee
    ik zei dat het zou tegenvallen de eerste dagen!
    schatje, het lukt je wel(:

  • 08 September 2009 - 10:02

    Angéla:

    lieverd, zo leer je het het snelste hoor!!
    Het komt allemaal helemaal goed!!;)

  • 08 September 2009 - 10:12

    Mama:

    pfff dat was me de reis wel, volgens mij typisch spaans. Dat weet ik nog van vroeger toen ik met opa en oma iedere zomer naar Spanje op vakantie ging: alles was manyana, manyana. Fijn dat je zo goed aansluiting hebt in het appartement. Tja en die spaanse les, heftig hoor. Heel veel sterkte daarmee en ik weet dat je het kunt, al lijkt dat nu nog niet zo. Aan het einde van de week denk je er misschien al anders over. Dikke xx van ons allen hier. We denken aan je.Mam. Oh ja je brief en CV zagen er prima uit, heb je toch nog verstuurd hoop ik?

  • 08 September 2009 - 19:39

    Papa:

    Je maakt me iedere dag jaloers, het blijft zo leuk om te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Talencursus

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2009

Week 5

18 September 2009

Week 2

10 September 2009

Bijna weekend

07 September 2009

Mijn eerste dag

03 September 2009

De voorbereidingen
Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 11091

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: