Sólo un mes.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Sólo un mes.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Sólo un mes..

Blijf op de hoogte en volg Eméli

22 November 2012 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal,

Mijn oprechte excuus dat ik jullie zo lang heb laten wachten op een nieuw verhaal! Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit alleen maar positief kan zijn, hihi ik heb er gewoon echt geen tijd voor gehad!

Het laatst dat ik jullie heb gesproken was meer dan een maand geleden. Dit komt mede doordat ik echt super druk ben voor de universiteit. Ik heb 4 vakken die elk 5 ECTS zijn. In Nederland heb ik er 2 tegelijk van 6 ECTS en eentje die over 2 periodes loopt. Ik merk eigenlijk geen verschil que werkdruk per vak. Ik denk zelfs dat de werkdruk hier hoger ligt. Ik moet namelijk per vak net zoveel lezen als een vak in NL, alleen moet ik dan ook nog van elk vak elke week een seminar (werkgroep) volgen en daarvoor 'huiswerk' inleveren. Echt afschuwelijk! Niet omdat ik slechte cijfers haal, maar meer omdat het gewoon veel is. Ik maak voor mezelf planningen en elke keer komt daar weer iets tussen, omdat een leraar bedenkt toch nog even een artikel (of meer) te geven voor het college/de seminar van morgen. Haha zoals jullie merken ben ik dus 'lekker' druk met de universiteit.
Gelukkig heb ik een aantal weken tegen mezelf gezegd dat ik hier ook zit om te genieten. Dus ik plan voor mezelf ook middag/avondjes en dagjes uit.
Om te beginnen is mama een aantal dagen langs geweest. Iets wat echt geweldig was! Mama kwam 2 dagen voor mijn verjaardag aan en vertrok 2 dagen na mijn verjaardag. Uiteindelijk is ze dus drie volle dagen hier geweest wat echt zo heerlijk was. We zijn op de avond van haar aankomst (dinsdag 30 oktober) meteen tapas gaan eten, wat uiteindelijk voor haar het beste restaurant is geweest van de hele reis. Woensdags zijn we de stad gaan verkennen en heb ik haar een beetje rondgeleid. Als een echte mama heeft ze op de meest verse groentemarkt heel wat groenten ingeslagen, zodat ik mijn vitamientjes binnen zou krijgen. 's Avonds was het plan om Halloween te gaan vieren, maar helaas heb ik dat laten varen, omdat mama helemaal niet lekker was geworden. Na een heel wat uurtjes slapen zijn we donderdagochtend opgestaan om naar Sagrada Familia te gaan. Echt heel mooi was dat. Vooraf vond ik het echt belachelijk om zoveel te betalen voor een kerk (ik ben niet zo'n kerk fan^^), maar ik moet zeggen het is echt een heel bouwwerk en achter elke paal en plaatje zit een verhaal. Iets wat wel heel gaaf is.
Diezelfde dag zijn mama en ik ben 8 vrienden van hier gaan lunchen voor mijn verjaardag wat echt zeer geslaagd was! 's Avonds lekker rustig aangedaan en even goed bijgekletst. Vrijdag was alweer de laatste dag, maar die hebben we goed benut!
Nadat ik mama op zaterdags heb afgezet kwam pas het besef hoe erg ik haar eigenlijk miste. Daarvoor had ik echt (vrijwel) nergens last van, maar met mama hier besefte ik me hoeveel lieve mensen ik thuis heb zitten. Gelukkig besefte ik me daarna ook wel dat ik die in een paar weken weer zou zien, dus dat ik nu maar weer even op BCN moest gaan focussen. Hihi ik moet zeggen dat gaat prima!
Ik weet niet of ik jullie dat verteld heb, maar ik heb een mentor via de universiteit toegewezen gekregen. Iemand die mij kon rondleiden en me kon helpen met problemen. Die heb ik een week voor mijn verjaardag eindelijk ontmoet. Echt een super leuk, schattig en lief meisje. Sonia heet ze en ze komt uit Blanes. Met haar heb ik echt al een aantal keer afgesproken en met merendeel Engels praten en gedeeltelijk Spaans is het echt heel gezellig. Het is wel echt grappig, want ik weet soms dingen van Barcelona die zij niet weet, omdat zie niet uit BCN komt. ;P Hihi ben ik toch al een beetje goed ingeburgerd!
Verder ben ik veel met hockey bezig. Maandag en woensdag naar training en dan in het weekend een wedstrijd. De wedstrijden gaan nog niet denderend, maar het team is toch wel heel erg gezellig. Zo zijn we een paar weken uit eten geweest en zijn we daarna gaan stappen in een van de discotheken waar veel Spanjaarden komen. Echt super leuk om het uitgaan van een andere kant te zien. Hetgeen wat me opviel was dat we met een groep waren en wat de muziek ook was en welke mensen er ook waren 'we zouden het gezellig hebben'. En dat was zo'n gaaf gevoel!
Vorige week ben ik ook met hun naar een chiquipark geweest voor de verjaardag van Laura (werd 28). Hihi voor degenen die niet weten wat dit is: het is een soort kinderpark voor volwassen. Het was een grote ruimte met ballenbakken, springkussens, zo'n heel gebouw waar je doorheen kon kruipen met een glijbaan en trampolines (zie foto's). Echt hilarisch!! Vooral omdat ik er die avond achterkwam dat echt de gemiddelde leeftijd van het team 30 is. :P
Nee ondanks dat het spelen dus nog niet geweldig gaat, is de instelling al wel echt verbeterd en is de sfeer echt heel goed! Beter dan in het 1ste (continu ruzies, zelfs iemand uit het team gegooid).
We hebben trouwens ook eindelijk onze outfit gekregen!! Ik zal even kijken of ik daar ergens een foto van kan vinden! Een trainingsoutfit (jasje en broek), een shirt, sokken en als het goed is krijgen we volgende week ons rokje! Allemaal met FC Barcelona erop. Super leuk!
Hmm. Even denken wat ik nog meer heb gedaan. Ik ben afgelopen week een middagje naar Girona geweest samen met Nathalie en Andrea. Eerst wilde ik niet gaan, vanwege opdrachten voor de uni, maar een aantal meiden wezen mij er ook op dat ik toch ook moest genieten. Dus we hebben de trein gepakt (20€, echt wel prijzig!) en zijn afgereist naar echt een heel mooi stadje. Het was een soort Venetie, met een rivier die door de stad liep en dan van die hele hoge gebouwen ernaast. Echt tof. Niet heel groot dus na een uurtje zijn we gaan lunchen wat in vergelijking met BCN echt heel goedkoop was. Rond een uurtje of 4 zijn we teruggelopen naar het station. Toen we een kaartje voor de terugweg wilden kopen slokte de automaat ons geld op. Wij naar de balie. Nou dan kan je wel weer merken dat we in Spanje zijn: het vrouwtje kwam op zwaar rustig tempo, kletsend met haar collega naar ons toegelopen (we hadden nog 5 minuten voor de trein vertrok) en toen ze terug liep om geld te pakken hadden we nog zo'n 2 minuten. Echt haast dat kennen zie hier vrijwel niet.
Gelukkig spuugde het apparaat ons geld uit en hebben we binnen een minuut kaartjes aan de balie gekocht en zijn we de trein ingesprongen. Wat een heerlijk avontuur zo weer! :)

Om jullie trouwens ook een beetje jaloers te maken. Het weer is hier echt nog heerlijk. 's Nachts is het wel echt rete koud (ik geef het toe), maar overdag heb ik geen jas nodig en loop ik soms met alleen een shirtje met lange mouwen over straat (wat soms nog te warm is). Echt bizar! Ik zal echt even moeten afkicken wanneer ik terug kom :D. Helaas is het niet warm genoeg voor strandweer en zal ik dus ook niet heel bruin zijn als ik terugkom :(. Maar klagen doe ik niet hoor!

Misschien vragen jullie af, waarom heeft ze nu wel tijd om te typen? Dat is omdat ik vanavond naar Madrid ga en ik pas om 23:30 vertrek! En ik had tegen mezelf gezegd dat ik een bepaalde hoeveelheid studie af moest hebben en dat is gedaan. En toen bedacht ik me dat jullie het ook wel verdienen om iets van mij te horen.
Maar Madrid. We gaan met zo'n 120 Erasmus studenten naar de hoofdstad van Spanje. Met de bus (:S). De reis duurt zo'n 8 uur, dus morgen zal een zware dag geworden. Maar het zal het waard zijn. De kosten zijn €95,- voor de busreis, 2 nachten in een hostel, ontbijt, 2 feestjes, avondeten op zaterdag en rondleidingen door Madrid. Dus duur is het zeker niet! Het schijnt alleen wel echt 7 graden te zijn. Hihi dus ik kan alvast een beetje wennen aan NL.

Met mijn Spaanse les ben ik gestopt. Het was leuk voor een aantal keer, maar ik haalde er niet uit wat ik eruit wilde halen, omdat ik gewoon zo ontzettend druk ben met de universiteit. Maar ik probeer wel met de Spaanse mensen die ik heb ontmoet (en mijn hockeymeiden) een beetje Spaans te praten :D

Oh, volgens mij heb ik dat ook nog helemaal niet verteld. Ik heb een nieuwe kamer!! In hetzelfde appartement, maar aan de andere kant met een eigen woonkamer! Echt zwaar luxe, want ik heb zo'n 2x 16m2 aan eigen ruimte, plus 2persoonsbed, tv, tafel, bank, eettafel, bureau en een giga kast! :D En het contact tussen mijn huisgenoot en mij gaat eigenlijk heel goed. We begrijpen elkaar wat beter en we kletsen gewoon echt goed weg bijna elke dag. Ook hebben we een nieuwe huisgenoot die goed bevalt! Verder hebben mijn oude huisgenootjes wel echt al hun teringzooi achter gelaten. Haha overal staan dozen en tassen en ik deed hier een van de kastjes open: allemaal spullen die niet van een van ons waren :P.

Ik ben trouwens begin november samen met Andrea naar een voetbal wedstrijd van FC Barcelona geweest. Ze speelden tegen Celtic en papa en ik heb dus even goed over en weer gecontact. In de laatste 2 minuten toch nog gewonnen! An en ik super blij, papa was niet aanspreekbaar. Hihi.
Helaas speelden ze een paar weken geleden in Schotland en toen verloren ze. Toen was ik even niet aanspreekbaar ^^

Maargoed, verder gaat het eigenlijk prima. Studeren, koffie drinken en lunchen met vriendinnetjes, cocktails drinken in de weekenden, af en toe uit eten en lekker kletsen. Beetje stress af en toe voor de tentamens, maar dat is momenteel voor latere zorg. Ik ga eerst even 3 daagjes genieten van het mooie Madrid!

Veel lieve kussen voor jullie allemaal!
Ik ben (helaas) over een paar weekjes alweer terug zoals de titel van dit reisverslag zegt!
Besos y abrazos. Te amo!

  • 25 November 2012 - 11:33

    Amy:

    Have fun! Tot snel! Xx

  • 25 November 2012 - 15:51

    Margriet:

    Wow, bofferd met je nieuwe kamer. Je hebt het goed voor elkaar: wel hard werken voor de Uni, maar daarnaast zoveel leuke uitstapjes. Je haalt er echt wel alles uit. Geniet nog deze laatse maand.
    Liefs Margriet.

  • 26 November 2012 - 12:26

    Elrieke:

    Wauw zus! Super leuk verhaal! Maar het smaakt wel naar meer, ik wil snel weten hoe het in Madrid was ;). Geniet nog even van je tijd daar en inderdaad, het duurt niet lang meer totdat we uitgebreid kunnen bijkletsen in Nederland!
    Liefs en een dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11088

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: