Kamerjacht - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Kamerjacht - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Kamerjacht

Blijf op de hoogte en volg Eméli

02 September 2012 | Spanje, Barcelona

Buenos dias de todos!

Aqui esta bueno! :)

Afgelopen donderdag ben ik rond 10:05 geland op El Prat Aéroport. Met mijn koffer (van zo'n 27kg), cowboybag, laptop en hockeystick ben ik naar de bussen/trein/metro gelopen. Met de trein ben ik naar Passeig de Gracia gereisd, waarvandaan ik naar mijn Hostel ben gelopen (Hostel Ona Barcelona). Ik heb me spullen gedropt en ben naar mijn eerste kamer bezichting afspraak gegaan. Heel de dag heb ik va 13:00 - 20:30 gelopen, want ik wilde graag ook nog een beetje van Barcelona zien terwijl ik met mijn kamerjacht bezig was. Gekkenwerk, want Barcelona te voet is bijna niet te doen, dus bij thuiskomst in mijn hostel was ik kapot!
Maar ik had wel een kamer gezien die voor Nederlandse begrippen okee en betaalbaar was..

Ik heb tijdens mijn zoektocht wel al een blik kunnen werpen op Sagrada Familia (zie foto), wat steeds meer een sprookjesbasilisk wordt!

Om even tussendoor uitleg te geven over de kamers in Barcelona. Deze zijn rete duur en super klein!
Ze hebben hier interior kamers en exterior kamers. Interior kamers zijn kamers met een raam die uitkomt op een soort binnen plaatsje. Meestal zijn deze binnenplaatsen zo'n 1 a 2m2, waar alle radiatoren en WC en elektra buizen zich in bevinden. Als je dus je raam opendoet heb je niet bepaald 'frisse lucht'. Deze kamers durven ze zo €350/€400 per maand voor te vragen, dus ik schrok me kapot! Want een kamer zoals ik Nijmegen heb (16m2), daar zou je hier zo'n €500 voor betalen, if not more!

Vrijdag 31 augustus weer vroeg opgestaan om mijn kamerjacht te vervolgen. Die dag twee Nederlandse jongens ontmoet, Erik en Stije, waar ik nog een paar kamers me ben wezen kijken. Deze kamers waren niet echt geweldig, allemaal of interior kamers voor €350 of exterior kamers (en deze zijn zo'n 8 a 10m2) voor minstens €400. Dus ik besloot de jongen te mailen van de kamer die ik gisteren wel okee vond. En de kamer was nog vrij en van mij!! :D
Hij is niet heel groot, maar prima om de komende 4 maanden in door te brengen (zie foto's). Er zit een woonkamer bij in die ik met 3 andere huisgenoten moet delen, maar 2 van de 3 andere huisgenoten zijn en setje en hebben twee kamers aan elkaar met slaap en woongedeelte, dus die zal ik niet veel zien in deze woonkamer. Dus in principe hoef ik deze woonkamer maar te delen met 1 iemand!
Mijn huisgenoten zijn Krystian (Polen, 30) die werkt, Manuela (een Duitse meid, 29) die werkt en een Spaanse man (geen idee hoe oud). De laatste twee zijn een setje en gaan per 1 september weg, dus per oktober zal ik een nieuw huisgenootje krijgen die ik mag helpen uitzoeken!

Op vrijdags ook voor het eerst naar een Erasmusmeeting geweest samen met die twee Nederlandse jongens die ik die dag ontmoet had. Super leuk! Want zo leer je in korte tijd allemaal mensen kennen, die je de afgelopen weken in de facebook groepen voorbij hebt zien komen! 's Avonds ben ik met de jongens en Eline (een Belgisch meisje dat ik op het strand had ontmoet) gaan eten in ons hostel! Super gezellig, erg lekker, alleen we hadden gekookt voor bijna het hele hostel haha. 's Avonds naar mijn eerste feestje geweest, waar ik ook weer allemaal nieuwe mensen heb ontmoet!

Gisteren (zaterdag) ben ik verhuisd naar mijn nieuwe stulpje en ik moet zeggen, het bevalt me nu al prima. :D Het is zo'n 20 minuten lopen van mijn universiteit, het strand en de uitgaansgelegenheden en het ligt net naast een grote weg, dus het is rustig, maar wanneer ik de deur uitloop hoef ik maar zo'n 5 meter te lopen en ik ben op de grote weg. Er zitten twee metrostations (L1 en L2) op loopafstand van zo'n 5 minuten en daarmee ben ik met een paar stops midden in het centrum. Als ik zelfs nog twee straten verder loop dan kan ik L4 pakken direct naar het strand. Echt , ik mag niet klagen! :D

Gistermiddag na mijn verhuizing met twee jongens afgesproken, uit Akram uit Marseille en Stephen uit de US. Hiermee heb ik koffie gedronken en ik ben over La Rambla gelopen. Hier zijn we naar Mercat de la Boqueria geweest, een hele grote en bekende groente/fruit markt in BCN. Echt alles is daar super vers en zeker betaalbaar! Ook zijn we richting het strand gelopen om daar een van de shoppingcentra te bewonderen dat daar aan het water ligt.
's Avonds ben ik even gaan hardlopen, wat ik flink voelde in mijn kuiten door al het lopen hier, maar ook doordat alles hier omhoog en omlaag gaat. Vervolgens heb ik met een Andrea, een Zwitsers meisje afgesproken om wat te eten (zie de hamburger foto), cocktails te drinken en uiteindelijk zijn we met 3 Erasmusdudes in de club Catwalk beland. Wat een heerlijke avond was dat!

Morgen staat mijn eerste dagje talencursus op het programma, lekker 4 uur per dag aan de bak. Wel veel zin in!
Vandaag staat een rustig dagje op het programma. Ik heb flinke spierpijn in mijn beentjes en ook de nachtrust is nog niet zoals het hoort. Maar hee, ik ben in BCN, dus ik mag niet klagen.

I will keep you posted!
Muchos besos para ustedes!

P.s. For the ones that are interested in where I'm living in BCN, this is the adress:
Carrer d'Ali Bei 112, Entlo 1a
08018 Barcelona

Entlo; Dit is een verdieping tussen de begane grond en de eerste verdieping

  • 02 September 2012 - 12:34

    Amy:

    Klinkt alsof je geniet chick! Enjoy en praat vooral tegen veel mensen, doe ervaring op en succes met de taalcursus! Ik begin ook morgen ;) dikke knuffel, A.

  • 02 September 2012 - 14:37

    Hugo:

    Klinkt heel leuk Emilie! Chill dat je zo snel een kamer hebt gevonden :)
    Veel plezier daar, wanneer beginnen de colleges? Is al bekend welke vakken je gaat volgen?

    Groetjes Hugo

  • 04 September 2012 - 15:05

    Val:

    Hee Eem,
    Wat leuk dat je nu een kamer hebt, ziet er beter uit dan ik had verwacht na je eerste beschrijvingen :p verder lijkt het er wel op dat je t naar je zin hebt :)
    Doen ze wel aan hockey in Spanje?
    Dikke lebber uit Nijmegen, Val

  • 13 September 2012 - 10:00

    Elrieke:

    Hee zus!

    Super leuk om je verhaaltjes te lezen en heel fijn dat je zo snel een kamer gevonden hebt. Ziet er best goed uit!! Heel veel succes nog bij de taalcursus en geniet van je tijd daar!
    Xxx Elrieke

  • 13 September 2012 - 20:22

    Margriet:

    Zo stoere meid.
    Je hebt het goed voor elkaar: zo snel een leuke kamer en in no time allemaal nieuwe kennissen. Fijn begin.
    Heb je in Elrieke een nieuwe zus gekregen? Moet je eens uitleggen!
    Ben benieuwd naar je "leservaringen". Het feesten lukt wel.
    Liefs Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 11085

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: