Week 5 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eméli

06 Oktober 2009 | Spanje, Salamanca

Buenos tardes amigos,

¿Que tal? Aqui está muy divertido :D

Er is zoveel gebeurd. Mmm.. waar zal ik is beginnen.

Nougoed ik begin wel ergens in week 3. Het weer was wat minder dan eerst. Zelfs een dag een regenbui gehad. Eigenlijk niet heel veel bijzonders gebeurd die week. Alleen werd ik steeds gekker van Sarah, mi professora para convercation, die begon steeds iritanter te worden... GRRRRRR.. dan gaan lessen echt vervelen hoor!

Nougoed week 4 dan maar :P. Dat was een week van studeren, studeren, studeren.. ik had dus een examen (mijn enige in de tijd dat ik hier ben) en aangezien ik mijn hele tijd al erg gemotiveerd was, was ik dus keihard aan het blokken. Ik was gesloopt daarna. Die dagen heb ik dus ook niet meer gedaan dan slapen, naar school gaan, eten en leren. Echt saai klinkt dat nu. Nougoed de woensdag, de dag voor mijn examen, ging niemand naar de conversatieles. Iedereen wilde leren en had geen zin in Sarah. Eerst wilde ik nog gaan, maar in mijn eentje daar zitten leek mij ook niet echt iets. Toen ben ik met Britt en Marlot naar de panini gegaan en hebben we lekker geluncht en zijn we daarna naar huis gegaan en heb ik dus ook mijn 5de uur gemist. (A)
Toen we donderdags op school kwamen kwam Asun (niet mijn lerares voor grammatica, maar de onderdirectrice) het lokaal in. Na een tijd praten, veel vragen over waarom we met de hele klas niet naar het conversatie uur waren gegaan ging ze weer weg. Toen hebben we de uren daarna geleerd en kregen we om 1 uur de test. Hij was niet zo heel moelijk, maar je weet nooit dus ik had er geen oordeel overgegeven.

Donderdag avond uitgeweest met de meiden. Vrijdag weer naar school, om mijn cijfer op te halen. Ik had een 8.3, wat achteraf het hoogste bleek te zijn in mijn klas. :D
Hihi keichill!

Nougoed afgelopen weekend heel veel in de zon gezeten, zaterdag naar het zwembad geweest en daarna weer uit. Zondag ben ik met My naar de markt geweest waar je echt heel leuke dingetjes hebt voor weinig. Zondagavond zijn we met een groepje - Kim, Marlot, Britt, My & Erin - naar de Chinees geweest, wat erg lekker was!

Wat ik trouwens nog vergat te vertellen, de zondag dat Heide vertrok (nu iets meer dan een week geleden) kwam er een chinees op mijn kamer. Aardig meisje, maar we werden allemaal gek van haar. Ze stopte haar gebruikte toiletpapier niet in de wc maar in een plastic zak die naast de wc hing (voor o.a. maandverband en make-up afhaaldoekjes) en dat ruimde ze niet op. En ze kwam ´s avonds rond 11 uur thuis, ik ging slapen, maar zij hield mij vaak nog een uur wakker, met weet ik veel wat ze allemaal nog moest doen. En toen ging donderdag ook nog is om 7 uur de wekker. Ik dacht dat ik gek werd!!! Nougoed, uiteindelijk heeft ze 3 nachten bij mij op de kamer geslapen, 2 nachten bij een vriendinnetje en zaterdag kwam ze haar koffers halen en ging ze bij haar Chineze vrienden wonen. En ik vind het HEERLIJK. Ik heb gewoon een tweepersoonskamer helemaal voor mezelf. GREATT.

Ik zit nu in mijn 5de week, de tijd gaat hier zo snel. Ik heb deze week twee nieuwe leraren gekregen, omdat ze om de 4 maanden switchen van leraren. Ik heb nu voor grammatica Mariui, erg aardig en voor conversatie (je raad het niet) Asun!! Echt super, maar helaas blijft zij niet. Ze is een invalster, want onze nieuwe conversatie lerares is ziek. Maargoed, zolang we haar hebben is het top.
Mijn laatste les is nog wel chill. Soms wat meer dan anders, want vaak gaan de gesprekken over het eten van vlees en ik heb daar niet zoveel waarde aan toe te voegen.

Even speciaal gedeelte voor Ari, om dit berichtje voor haar toch beetje leuk te maken:P:
De jongens zijn hier niet super. Iedereen heeft piercings en veel mensen stinken, MAAR ik heb zo´n mooie jongen gezien in een kledingwinkel tegenover de H&M. Echt zo´n schatje. Verder hadden we zaterdag op zondag een jongen in ons appartement ter overnachting die ook niet lelijk was :P. Duss ik heb er al een paar gezien hihi, maar helaas, echt veel zijn het er niet. En jaah zaterdag met uitgaan kwamen we drie jongens tegen waarvan er 1 bijzat die best schattig was en 1tje er ook niet verkeerd uitzag, dus ze bestaan wel... :P:P

Ik ga mijn verhaaltje even afsluiten.

Ik hoop dat met jullie alles goedgaat en dat ik een gedeelte van jullie zie op mijn verjaardag! :D

Saludos
xx

  • 07 Oktober 2009 - 05:44

    Ariane:

    ooh je hebt het echt naar je zin he:D

    ik voel me vereerd, een speciaal gedeelte voor my (A)

    tot snel lieverd!(K)
    & ik ben er op je b'day

  • 08 Oktober 2009 - 17:11

    Marije:

    He meis,
    Zo te lezen gaat het je erg goed daar. En dan ook nog zo'n goed cijfer halen is natuurlijk helemaal fantastisch.
    Ondertussen ben ik zelf ook een beetje bezig met spaans leren, heb een leerboek en werkboek van een collega gekregen en doe gewoon een beetje zelfstudie. Maar ik heb geen audio, dus luisteren en spreken zal wel erg verrot blijven...
    Hoelang blijf je nog weg eigenlijk? Veel plezier nog iig!
    Liefs Marije

  • 09 Oktober 2009 - 11:44

    Joyce:

    Hola amora sobrina,

    Eindelijk tijd gevonden om je verhalen te kunnen lezen... Volgens mij gaat je Spaans inmiddels muy rapido; wat zich vertaalt heeft in een 8,3! Wat een achievement!

    Het lijkt alsof je ook behoorlijk thuis voelt. Door zonder plan de stad in te gaan, kun je vaak op de leukste plekken terecht komen en de meest bijzondere mensen ontmoeten.

    Ik ben benieuwd of de reiskriebels jou ook te pakken gaan krijgen. Het is in ieder geval een mooie ervaring.

    Keep up the good spirit!

    Hasta luego en Zeist o Amsterdam.

    Un gran beso de Michael en Joyce.

  • 09 Oktober 2009 - 21:14

    Emma:

    Leuk om weer een verhaaltje te lezen!
    Dat spaans gaat je wel goed af zo te lezen:)
    Spreek je snel weer!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Talencursus

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2009

Week 5

18 September 2009

Week 2

10 September 2009

Bijna weekend

07 September 2009

Mijn eerste dag

03 September 2009

De voorbereidingen
Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 11076

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: