De laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eméli

13 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal,

Omdat sommigen van jullie begonnen over dat ik nog niet een nieuw berichtje had geplaatst, dacht ik dat doe ik nog maar eventjes!

De afgelopen 2 weken waren erg leuk. Ik heb de school leren kennen, mijn leraressen (Ana Belen & Rosa) en de twee meiden in mijn appartement.

De eerste week ben ik met Laura keer naar het centrum geweest. Eventjes een beetje kijken hoe het daar was. Jeetje wat een winkels zeg! Het is alleen zo jammer dat er siesta tijd is, anders zou ik gewoon wel een hele middag zoet zijn.

Verder ben ik vorig weekend ook nog een keer naar het centrum geweest, maar niet met de bus (die doet er een half uur over), maar Paul en ik besloten te gaan lopen! Dat duurde ietsje langer. Ik denk dat we er zo'n 5 kwartier/1,5 uur over gedaan hebben, maar het was lekker lopen in het zonnetje!

Afgelopen week heb ik maar 3 daagjes les gehad vanwege fiesta. Maar ik moet zeggen; dat vond ik helemaaaaal niet erg. Het weer was lekker, dus ik heb lekker veel in het zonnetje gelegen.

Vrijdag ben ik met Laura, Rosa, Ana Belen, Antonio, Rita en de man van Rosa en nog een secretaresse tapas wezen eten. Dat was erg gezellig. Het terug praten loopt nog niet zo lekker, maar ik versta een groot gedeelte wel.
Hihi ik werd een hijo (kind) genoemd, omdat ik volgens hen niet genoeg tapas at. Nou vergeleken bij hen..... zij aten veel hoor:D

Gister ben ik met Laura naar Marbella geweest. Leuk plaatsje, maar erg rustig. Normaal gaan de winkels in Spanje rond 9 uur open, sluiten ze van 2 tot 5 en zijn ze daarna weer open. Nou wij waren daar dus rond 11 uur. Alle winkels gingen net open, maar er waren amper personen. Dus wij dachten nou dan gaan we rond siesta tijd wel even, dan is het misschien wat wakkerder. Nee hoor alle winkels waren alweer dicht. Nou wij stonden echt perplex :P
Daarna zijn we naar Fuengerola geweest. Een plaatsje tussen Mabella en Málaga in. Klein en schattig, verder ben ik daar niet zo lang geweest. Laura ging haar vriendinnetje ophalen op het vliegveld en ik ben toen met de trein/bus naar huis gegaan!

Ik moet zeggen, ik heb het hier naar me zin, maar ik kijk er naar uit weer thuis te zijn. In vergelijking tot Salamanca, toen heb ik zelfs nog overwogen langer te blijven. Ik denk dat dat komt omdat hier gewoon amper mensen zijn. Op school zijn Laura en ik de enigen samen met 2 professoras en in het huis eigenlijk ook.. Elianne werkt namelijk elke dag tot 9 en zit daarna zelfs ook nog op haar laptop te werken.

Voor de komende week heb ik niet veel plannen. Vandaag ga ik misschien Mathilde nog even zien en ga ik me huiswerk maken. En verder zal ik naar school gaan de komende dagen, nog een paar keer hardlopen en verder (als het meezit) lekker genieten van het zonnetje!

Sabado 19 deciembre voy a volver a Holanda
Te quiero vosotros!
Muchos besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 11080

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: