Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eméli Schoenmaker - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eméli

30 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Nou mijn eerste schooldag is achter de rug. Wat een gruwelijk drama zeg!

Ik zit met een Amerikaan. Hij woont in Afghanistan en loopt heel de tijd te bellen.. Zwaar irritant.

Gelukkig was hij de 2de twee uur weg en zat ik met Laura in het lokaal, één van de meiden die ook in dezelfde villa woont.

Jaja ik woon in een villa. Echt geweldig. Grote tuin met zwembad. In de woonkamer staan 3 banken, een eettafel en een televisie. Badkamer op de begane grond en op de 1ste verdieping. We hebben 3 koelkasten en een magnetron, een toaster, een waterkoker en het belangrijkste een oven!!!!

Ik slaap op de begane grond naast de woonkamer en deel de badkamer met een duits meisje (ook zij heet Laura). Verder zit er nog een Nederlands meisje op de 1ste verdieping. Over een week zitten we maar gewoon met 3 mensen in de villa. Vet chill!

Op school zitten amper mensen. Ik denk dat er max 8 leerlingen zijn. Voorzover ik heb gezien zijn er with me included 5 students.

Mijn lessen waren een drama. Het kunnen kletsen en mezelf verstaanbaar maken ging echt niet meer. Kon amper iets zeggen. Dus ik moet me boeken van de vorige keer maar even goed doornemen. Ook de manier van lesgeven is anders. Er zijn zoveel dingen die ik Salamanca niet had geleerd in de lessen. Dus die zag ik nu en ik dacht HUH zo heb ik het heel niet geleerd. Maargoed over een weekje is alles gewend!

De reis ging trouwens prima. Werd opgehaald door Pepe een man van de school en voor me huis afgezet.

Ik ving trouwens op dat ik de tweede week maandag/dinsdag vrij heb vanwege feestdagen dus dat is weer even een chill lang weekend.

Vandaag ga ik met de Duitse Laura even de stad verkennen. Bij de supermarkt boodschappen doen en het strand gaat ze me laten zien en een beetje het centrum denk ik. Ik ben nu wel echt gesloopt dus misschien ga ik na de lunch even op bed liggen.

To be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eméli

Actief sinds 03 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 11081

Voorgaande reizen:

08 April 2016 - 23 Juni 2016

Backpacken in Thailand

30 Augustus 2012 - 22 December 2012

Studeren in Spanje

29 November 2009 - 19 December 2009

Talencursus

06 September 2009 - 17 Oktober 2009

Talencursus

Landen bezocht: